Bendruomenės pasirengimas

Įtraukusis ugdymas – tai kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui. Įtraukusis ugdymas užtikrina kiekvieno vaiko teisę nebūti diskriminuojamiems dėl savo ypatumų,  jų įtraukimą į ugdymo sistemą, bendrą mokymosi aplinką, sukuriant visiems besimokantiesiems lygias ugdymosi galimybes.

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas

Vaikų, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo turinys formuojamas, vadovaujantis Ikimokyklinio ugdymo programa (ją pritaikant) ir atsižvelgiant į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas ir tėvų (globėjų) lūkesčius.

Vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, sudaromos sąlygos ugdytis pagal jo gebėjimus ir galias; ikimokyklinio ugdymo mokytojas kartu su kitais mokytojais ir švietimo pagalbos specialistais, vaiko tėvais (globėjais), kitais artimaisiais teikia reikiamą pagalbą, stiprindami vaiko motyvaciją ugdytis, tobulėti, plėtoti kompetencijas, sumažinti, įveikti arba kompensuoti ugdymo procese kylančius sunkumus.

Rekomendacijos pedagogams:

  •  Vienas iš svarbiausių uždavinių pedagogui priimant į grupę vaikutį su specialiaisiais ugdymosi poreikiais: įdėti pakankamai pastangų mezgant ryšį su vaiku ir bendradarbiavimą su jo tėvais.
  •   Atrasti vaiko stiprybes, jomis remtis siekiant tikslų. Kasdien rasti už ką pagirti.
  •   Žinant, su kokiais sunkumais susiduria vaikas, stengtis pritaikyti aplinką ir ugdymo metodus.
  •   Nelaukti, kol sunkumai įsisenės –  matant didesnės pagalbos poreikį, kreiptis į Vaiko gerovės komisiją ar administraciją ir spręsti situacijas iš karto.
  • Atkreipti dėmesį į tai, kad netinkamas vaiko elgesys dažniausiai nėra tikslingas ar sąmoningas, svarbu priimti jį kaip pagalbos šauksmą, ieškoti, kokie vaiko poreikiai nėra patenkinami.
  •  Reguliariai organizuoti individualius susitikimus, konfidencialiam pokalbiui su vaiko tėvais.
  •  Nepamiršti rūpintis savo psichologine sveikata, nes darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais reikalauja ne tik fizinių, kognityvinių, bet ir emocinių resursų.

Rekomendacijos tėvams:

  •  Svarbu kurti bendradarbiaujančius santykius su ugdymo įstaiga, pasitikėti joje dirbančiais pedagogais, įsiklausyti į jų rekomendacijas, skirti laiko susitikimams ir pagalbos vaikui planavimui.
  •   Vaikams, turintiems specialiųjų poreikių svarbi rutina ir pastovumas, tai suteikia saugumo jausmą, todėl svarbu, kad tėveliai būtų linkę ieškoti kompromisų ir derinti šeimos taisykles prie ugdymo įstaigos taisyklių (pvz. laikytis dienotvarkės, derinkite vaiko asmeninių daiktų atsinešimą į įstaigą, nevėluoti ir kt.)
  •  Tiek bendraujant su vaiku, tiek su ugdymo įstaiga svarbu nepamiršti akcentuoti vaiko stipriąsias puses, sėkmes, stengtis savo lūkesčius derinti su vaiko gebėjimais.
  •  Užtikrinti specialistų konsultacijų lankymą ir dalintis informacija, siekiant gauti kokybišką grįžtamąjį ryšį.
  •   Rūpintis savo emocine sveikata.

Naudingos nuorodos:

  1. https://www.nsa.smm.lt/svietimo-pagalbos-departamentas/itraukties-pletros-skyrius/teises-aktai
  2. http://www.vaikuligonine.lt/category/centrai/vaiko-raidos-centras/ 
  3. https://www.vilniausppt.lt
  4. https://www.lasuc.lt/
  5. https://www.negalia.lt
  6. https://vaikoteises.lrv.lt/lt
  7. https://www.emokykla.lt

Kita pagalba:

  1. Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“ https://asociacija.lietausvaikai.lt/
  2. Lietuvos muzikos terapijos asociacija (Lmta) https://muzikosterapija.lt/
  3. Menų terapijos centras https://www.menuterapija.lt/
  4. Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyrius https://srvks.lt/
  5. Viešoji įstaiga „Sėkmingi vaikai“ https://www.sekmingivaikai.lt/
Skip to content